Opis przygotowany został na podstawie dokumentacji ze strony: http://ultravnc.sourceforge.net/addons/singleclick.html
Pierwszym krokiem jest pobranie i rozpakowanie archiwum custom.zip spod adresu: http://www.uvnc.com/custom.zip
Następnie należy wyedytować plik helpdesk.txt. Serwery dodaje się wpisując sekcję HOST. Przykładowa sekcja:
[HOST] Serwer pomocy technicznej -connect 192.168.1.1:5500 -noregistryPierwsza linia będzie nazwą serwera wyświetlaną w oknie wyboru. Druga zawiera opcje wywołania programu. Opcja -noregistry jest obowiązkowa a po opcji -connect należy podać adres i port serwera.
Następnie należy wyedytować sekcje odpowiedzialne za treść komunikatów wyświetlanych przez program. BALLON1 odpowiada za komunikaty wyświetlane w trakcie nawiązywania połączenia, a BALLON2 za komunikaty wyświetlone, kiedy połączenie zostanie nawiązane.
Sekcje TEXT* odpowiadają za dodatkowe komunikaty wyświetlane w oknie wyboru serwera. Ich funkcję ilustruje zrzut okna zamieszczony na stronie dokumentacji.
Do tak przygotowanego pliku konfiguracyjnego można dołączyć ikony i logo. Ich wymiary i nazwy plików opisane są w na stronie dokumentacji.
Kolejnym etapem przygotowywania programu jest stworzenie archiwum zip zawierającego wymienione wyżej pliki (wymagany jest tylko plik helpdesk.txt). Nazwa archiwum musi zmieniać się przy tworzeniu kolejnych wersji programu. W przeciwnym wypadku może dojść do pomieszania plików z różnych wersji. Archiwum należy wysłać przy pomocy formularza: http://sc.uvnc.com/index.php?section=19. Nazwa użytkownika i hasło wymagane przez formularz podane są na stronie dokumentacji. Po wysłaniu nastąpi przekierowanie na stronę z gotowym plikiem wykonywalnym. Plik ten należy zapisać i udostępnić użytkownikom.
Poprzedni | Spis treści | Następny |
Pomoc zdalna dla Windows | Początek rozdziału | Używanie UltraVNC SC |